tisdag 15 april 2008

Ko, fåret, hönan och grisen

Nu är projekt bondgården i full gång! Jag hade förberett ett arbetsblad åt varje grupp. Vi började i varje grupp kika på hur gruppens djur ser ut och vad familjemedlemmarna heter. Jag måste säga att barnen verkligen var duktiga och förhoppningsvis lär sig de som inte kunde något om "sitt" djur något av sina kompisar. Jag och Eva har utbytt en hel del idéer vilket känns jättekul. Jag hade nämligen tänkt göra som hon då varje grupp ska få göra ett plakat av sitt djur som man kan sätta upp på väggen och barnen kan få berätta vad de hitta för varandra. Jag har även hitta några fina böcker om bondgårdsdjuren på biblioteket. Vi får se om vi kan ha nytta av dem.
Tjingeling för denna gång

1 kommentar:

Inger Lison sa...

Tingeling på dig!
Läser både i din och Evas blogg att ni är i fullfart med att valla djuren på bondgården.
Härligt att läsa hur ni bjuder på idéer och inspiration till varandra.
Föreslog för Eva att vi skulle försöka filma hur ni arbetar med IT och barnen i bondgårdsprojektet.
Ska höra med Daniel om han har tid om det är ok med er.
Fortsätt att testa, ha kul och njut av iT:s möjligheter
Hälsningar
Inger