tisdag 8 april 2008

Projektet inlett

Hej hej!

Idag introducerade jag bondgårdsprojektet för barnen. Jag hade lånat kanonen och visade två små filmer från svt om livet på landet. sedan pratade vi om vilka djur man kan hitta på en bondgård. Igår förberedde jag en gruppindelning på en mindmap som jag förde vidare och gjorde en snygg power pointpresentation av. Så på så vis visade jag barnen vilken grupp de kommer att arbeta med. Det blir fyra grupper: ko, gris, höns och får. Jag kommer arbeta med en grupp i taget ooch visa dem vad de ska ta reda på om sitt djur. Jag tror att det kommer att bli ett lyckat projekt. Och det var lätt att roa barnen... Det var bara att sätta igång kanonen så var barnen överlyckliga! :)

Förra veckan hade vi föräldrafika och jag hann! jag hann göra klart powerpoint presentationen från 6-årskören. Den blev faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv. Jag var dock tvungen att komprimera bilderna så att inte filen skulle ta för stor plats. Detta gjorde bilderna lite suddiga men så får det vara. För jag ska nämligen maila ut den till alla föräldrar. Det tror jag blir uppskattat!

Nu får det vara nog för ikväll. Tjingeling

1 kommentar:

evalin sa...

Hej!
Kul att det fungerade med kanonen, visst är det kul?
Jag har lagt om min planering av temat och "härmat" dig lite grann. Jag har skrivit lite på vår wikispace.
Jag lyckades lägga in en länk till klassens blogg på e-smarts hemsida, lite stolt faktiskt.
Gå in och kika, vi har redan fått några kommentarer av föräldrarn och det verkar vara uppskattat.
Vi ses//eva